Towarzystwem funduszy inwestycyjnych może być wyłącznie spółka akcyjna z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, która uzyskała zezwolenie Komisji na wykonywanie swojej działalności. Spółka ubiegająca się o uzyskanie zezwolenia na wykonywanie swojej działalności wraz z wnioskiem o udzielenie takiego zezwolenia składa jednocześnie wniosek o zezwolenie na utworzenie funduszu inwestycyjnego.
Siedziba zarządu towarzystwa powinna znajdować się na terytorium Rzeczypo-spolitej Polskiej.
W sprawach nieuregulowanych w ustawie o funduszach inwestycyjnych do towa-rzystw stosuje się przepisy kodeksu spółek handlowych. Jednoosobowym założycielem towarzystwa może być wyłącznie osoba prawna.
Zarząd towarzystwa składa się z co najmniej dwóch członków. Członkiem zarządu towarzystwa może być osoba, która spełnia łącznie następujące warunki:
– posiada pełną zdolność do czynności prawnych
– nie była karana za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe
– posiada dobrą opinię w związku ze sprawowanymi funkcjami.
O powołaniu nowego członka zarządu oraz o zmianach w składzie zarządu prze-wodniczący rady nadzorczej towarzystwa lub inna osoba wskazana w uchwale rady nadzorczej niezwłocznie powiadamia Komisję, dołączając do powiadomienia dane osobowe tej osoby wraz z opisem jej kwalifikacji i doświadczeń zawodowych oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego.
Przedmiotem działalności towarzystwa jest wyłącznie tworzenie funduszy inwe-stycyjnych i zarządzanie nimi, w tym pośrednictwo w zbywaniu i odkupywaniu jed-nostek uczestnictwa, reprezentowanie ich wobec osób trzecich oraz zarządzanie zbiorczym portfelem papierów wartościowych. Za zezwoleniem Komisji towarzystwo może rozszerzyć przedmiot działalności o:
– zarządzanie cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie
– doradztwo w zakresie obrotu papierami wartościowymi.
Leave a reply